דיוק

בזכות שיטות מתקדמות להגעה למשיבים, אנו מסוגלים להרכיב מדגם מדויק של קהל היעד. למשל, אם נרצה לסקור את אוכלוסיית העיר ירושלים, נפיץ סקר דיגיטלי הנעזר בפלטפורמות השונות כגון פייסבוק, אינסטגרם, שטחי פרסום של גוגל, אפליקציות ועוד, ונמקד אותו למשיבים על בסיס נתונים אישיים הרצויים לנו: גיל, מין, ועוד. 

שלב נוסף הוא סקר השטח. לאחר מיפוי האזור הגיאוגרפי הדרוש לנו, נעריך היכן ובאיזה אזור בעיר חסרים לנו משיבים, ונגיע לשטח על מנת לדגום משיבים בסקר פנים אל פנים. 

כך מרכיבים מדגם מייצג מדויק היום! 

להרחבה על השיטה, כדאי לקרוא כאן


בנוסף, מכון מסקר הוא המכון היחיד בארץ אשר מחזיק בהרכב מדויק של האוכלוסייה הדתית בישראל, תוך שימוש בנוסחת מחקר ייחודית שפותחה במכון להרכבת המדגם המייצג של המגזר הדתי והחרדי.


איך אנחנו מבטיחים דיוק בממצאים?

בעזרת פיתוח ייחודי של מכון מסקר המביא לידי ביטוי את הדיוק הרב בממצאים, אליו אנו מגיעים בעזרת המשיבים שלנו.

מהו הפיתוח?

ד"ר עדו ליברמן יזם, הגה ופיתח שאלון מחקר ייחודי אותו כל משיב חייב למלא במלואו לפני שהוא נכנס למאגר האיכותי שלנו. שאלון זה, מקיף באופן שיטתי את כל הסוגיות בהם נמדד המגזר הדתי, מכל הבחינות: דתיות, חברתיות, פוליטיות ועוד. בעזרת נוסחה שהורכבה, תשובותיו של כל משיב מסווגות אותו במדויק מבחינת השקפתו, שוב בשלל היבטי החיים. כך אנו יודעים באמת, מיהו המשיב, מהי השקפתו, ומה היחס בינה לבין הגדרתו העצמית.

איך בנינו מדגם?

בהתבסס על מחקרים, מאמרים והמלצות שונות מאנשי מקצוע ואקדמיה, בנינו בהנחיית ד"ר ליברמן את המדגם המייצג של המגזר הדתי לאומי, המכיל את כל המרכיבים החברתיים במשקלם היחסי באוכלוסייה לרבות מאפיין ההשקפה הדתית הרלוונטי למגזר הדתי.

השילוב בין הנוסחה לסיווג המשיבים לבין בניית המדגם המייצג, מביא לתוצאות סקרים מושלמות, אמינות ומבוססות, ללא פשרות מבחינה מקצועית!