מגוון
בשיטה ייחודית למכון מסקר, אנו מבצעים סקרים דיגיטליים רבים המתבססים על הפצת הסקר בפלטפורומות הדיגיטליות כגון פייסבוק, אינסטגרם, שטחי פרסום באפליקציות, בגוגל ועוד, והכל על בסיס מיקום עצמי של המשיב, גילו, מינו וכד'. כיכר העיר החדשה נמצאת שם, לא בשיטות הטלפוניות הישנות.
בנוסף, בידינו מאגר משיבים איכותי וענק, המכיל את כל הזרמים ותתי הזרמים במגזר הדתי והחרדי, וגישה לעוד עשרות אלפי משיבים מכל גווני האוכלוסייה היהודית בישראל, בהקפדה על כך שיורכבו מכל הגילאים ומכל רחבי הארץ.
אך לא הסתפקנו בהגדרתם העצמית של המשיבים. אנו רוצים להבין מיהו כל אחד: מהי השייכות שלו למגזר זה או אחר, לאיזה זרם הוא משתייך, וכו'. זאת בנוסף להרכב הבסיסי עליו יש לשמור- כמות משיבים מהערים במרכז לעומת תושבי פריפריה ויו"ש, גילאים ביחס מדויק לאוכלוסייה בכל חלק בארץ ומכל זרם בתוך המגזר של המשיב, ועוד ועוד נתונים קריטיים מאוד כדי לקבל תמונה אמינה מהשטח- מהמציאות.
אנו לא רואים 50 משיבים ממרכז הארץ כגוש אחד, אלא מבינים שייתכן וכל אחד מהם משתייך לזרם מסוים שונה באוכלוסייה היהודית, למשל: עולי בריה"מ מהשנים האחרונות לעומת עולה ותיק, עולי צרפת, צעירים מדרום ת"א לעומת צעירים מצפון העיר, בעלי הכנסה גבוהה מרמת גן לעומת אוכלוסייה חלשה מאותה עיר, יוצאי עדות המזרח לעומת יוצאי אירופה ואמריקה הצפונית, חילוניים לחלוטין לעומת מסורתיים בדרגות שונות, ועוד ועוד הבדלים רבים.
כאשר ניגשים לסקר רחב היקף באוכלוסייה היהודית, תנאי בסיסי לדיוק בנתונים הוא ההכרה בהבדלים שבין האוכלוסיות השונות.
לפעמים, באותו תא שטח בעיר מסוימת, ייתכנו הבדלים מהותיים מאוד בין האוכלוסיות.
מה בדבר התמחותנו במגזר הדתי?
במאגר שהרכבנו במאמץ רב במשך כמעט שנה לפני הקמת מכון מסקר ובמאמץ בלתי פוסק עד היום, קיימים אלפי משיבים עם נתוניהם בחלוקה מדויקת לכל המאפיינים הדרושים באוכלוסייה. זאת בניגוד למאגר משיבים מפוזר על בסיס הגדרה עצמית פשוטה.
איך הרכבנו מאגר?
בגלל ההקפדה על ייצוג מתאים לכל שכבות הציבור הדתי מכל בחינה, אסור היה לנו לפרסם במדיה פרסום להצטרפות למאגר, כי כך היינו מקבלים משיבים שנחשפים לאותה המדיה, מה שישפיע על תוצאות הסקרים בעתיד. היינו חייבים לאסוף משיב אחר משיב, בהקפדה על פיזור ארצי וגיוון רב ככל האפשר.
בפועל, במשך מספר חודשים הלכנו פיזית לעשרות מוקדים בארץ על מנת לגייס משיבים למאגר שלנו, לדוגמא: מופעים של אמנים מהמגזר הדתי, מוסדות לימוד אקדמיים, אירועים רבי משתתפים מהמגזר, נקודות שונות ברחבי הערים, בתי כנסת מקומיים בפריפריה, ועוד. בנוסף, השלמנו את המאגר בעזרת רשימות תפוצה במייל של יישובים, מייל של קהילות מגוונות, תפוצה עסקית ועוד קמפיינים מגוונים ונקודתיים.
כך מרכיבים מאגר משיבים איכותי!
מה עושים עם כמות המשיבים וכיצד מרכיבים ממנו מדגם מייצג? על כך ביתרון הבא שלנו- "דיוק".