הזמנת סקר

איך מזמינים סקר? 5 טיפים לפני הזמנת סקר


טוב, אז החלטת לערוך סקר.

מחליטים לערוך סקר! זהירות!

לפחות ננסה להימנע מצעדים לא נכונים.

לא נגרום לך לחזור בך כמובן, אבל לפחות תהיה מוכן.

כל סוגי השאלות האפשריות אצלנו בסקרים- קצת השראה


הנה המדריך השלם לשלב בו אתה זקוק למידע על הזמנת סקר, וכמה טיפים העשויים לחסוך לך לא מעט הוצאות מיותרות או חוסר הבנה בכל התהליך.

אין לך זמן לקרוא עכשיו? 

הירשם כאן ותקבל מאיתנו מסר אחת לחודש כדי שנשמור על קשר.

תודו לנו אח"כ.

תודה על הטיפים בעריכת סקרים

מעדיפים שתקפצו לכוס קפה, פחות פרחים.


5 הטיפים הם בעצם שיעורי בית שמומלץ מאוד לבצע לפני ההזמנה:


עצור וחשוב היטב:

מה אני בכלל מחפש לדעת? מה אני רוצה למצוא? למי אני פונה?

כעת, קח בבקשה דף חלק, וכתוב במסודר (חשוב מאוד, אל תדלג על כך! זה יסדר את הכל בראש, וחשוב מכך, זה יעזור לנו להבין מה בדיוק אתה צריך):



א. מטרת הסקר

למשל: הרחבת קהל היעד, חיזוק הקשר עם הלקוחות, שיפור וייעול הפרסום, מימוש צרכני לפטנט, וכד'.

שים לב! המטרה היא: מה שאתה רוצה להשיג בעזרת ממצאי הסקר. עפ"י הגדרה זו, כל השאלות ינוסחו ברוחה ובהתאם אליה. נא לדייק!

מטרות הסקר

המשל והנמשל: המטרה היא לא לירות את הכדור או לפגוע באויב. המטרה היא להוריד את האיום/ לפגוע אסטרטגית באויב/ למנוע התחמשות. לאחר מכן, המשימה היא הירי ונטרול האויב. בעזרת הירי (המשימה), נשיג את המטרה.



ב. משימת הסקר

למשל: להבין כיצד לפנות טוב יותר לקהל במערך הפרסום, לגלות מהו הסיכוי וההיתכנות להכנסת מוצר מסוים, לחשוף את המניעים השליליים של הלקוחות בקשר למוצר/לשירות שלי, למפות את החשיפה והצריכה שלי ושל המתחרים, וכד'.

שים לב: עפ"י הגדרת המשימות, נוכל לנסח את השאלות באופן מדויק ויעיל. אם תהיה חסרה משימה, כנראה שגם השאלה עבורה לא תנוסח.

מומלץ לכתוב כמה שיותר משימות רלוונטיות לסקר, ולהפעיל את הגלגלים בראש. פשוט כי אתם יודעים טוב יותר מה אתם צריכים ולעתים אתם סבורים שכל השאר גם כן יודעים זאת. אנחנו לא. כתבו הכל!

משימות הסקר

טוב, לא כל כך הרבה זמן עד שהעציץ כבר מתפשט עליכם. להשקיע, לירות, וברגע שכבר אין מה לכתוב, לעבור הלאה.



ג. קהל היעד

הגדרה מדויקת מי הוא קהל היעד שלך, למשל: גילאים רלוונטיים (רק צעירים, או גם מבוגרים), גברים/נשים, מגזרים בישראל (חרדים, דתיים לאומיים, עולי אתיופיה/צרפת, וכד'), בעלי עסקים ועצמאיים, סטודנטים, תושבי הנגב וכד'.

נא לדייק, כי יש להגדרת קהל היעד המון נגזרות, בין בשיטת הסקר, ובין באופן הניסוח (ועוד), מה שגורם לעתים לתמחור שונה בתכלית.

הגדרת קהל היעד לסקר

אוהדי קבוצה מסוימת, זו הגדרת קהל יעד טובה. בתוכם יש להמשיך להגדיר: גילאים, מינים, אזורים בעולם ובארץ, בעלי מאפיין כלשהו, ותק אהדה/השתתפות, ועוד.



ד. לו"ז

- מהי מסגרת הזמן לסקר? כלומר, עד מתי אתה חייב לקבל תוצאות סופיות. על פי זמן זה, ניתן לגזור טוב יותר את זמני העבודה ולהתייעל. בבקשה לא לבוא ברגע האחרון (כמו כולם: "אני צריך את הדו"ח עד מחרתיים בערב, יש לי ישיבה בנושא")! למהירות וחיפזון, יש מחיר באיכות, בדיוק, וביעילות. הזהירו מספיק זמן מראש. זה יכול גם לחסוך לכם כסף.

- האם יש מגבלות לו"ז שונות? למשל: אם מדובר בסקר עובדים, והסקר מופץ בקישור במקום העבודה בלבד, אז עלינו לדעת מהן שעות העבודה, האם יש משמרות שונות, האם יש שעות הפסקה/חוסר פעילות, מהי השעה הכי מומלצת לתפוצה, האם יש הבדל בסוג האוכלוסייה ובשירות בשעות השונות, ועוד.

דוגמא נוספת היא סקר דעת קהל, המופץ ביום חמישי (כי הגעתם ברגע האחרון ואתם חייבים אותו ליום ראשון כמובן), ועליו לכלול את כל גווני האוכלוסייה היהודית בישראל. אך יום שישי ושבת בעייתיים עבור שומרי מסורת ועלול להיגרם תת ייצוג שלהם. לכן חייב לאפשר זמן נוסף למענה על הסקר בתחילת השבוע ולא לסגור את הסקר.

לו

החשוב מכל: לא להגיע ברגע האחרון (שבוע זה לא מספיק). יש אילוצים? יש גם מחירים.



ה. עשה זאת בעצמך!

נסח בעצמך את כל השאלות שהיית מעוניין לשאול. דמיין שכל קהל היעד שלך כרגע יושב מולך באולם ענק ומחכה רק למוצא פיך ולשאלות שלך.

הורד לכתב את שאלותיך בלשון חופשית, בלי לטרוח על ניסוח מדויק ומקצועי (את זה תשאיר לנו), למשל:

מה חושבים על המותג שלי?

למה כן תקנה את המוצר X ? ומדוע לא תקנה אותו?

איפה נחשפת לפרסום שלי?

מה יודעים עליי או מה חושבים שאני?

באילו רשתות מזון אתה קונה בד"כ?

האם אתה בעד Y?

באיזו מידה אתה מסכים להיגדים הבאים?

ציין כמה שיותר חברות שאתה מכיר מתחום Z!


שאלות סקר. כדאי לנסח כמה שיותר לבד, עוד לפני ההזמנה.

יופי. כתבת הכל?

אם לא, נסה להוסיף עוד שאלות, כמה שתוכל. השקע עכשיו, וחסוך זמן מיותר אח"כ. כתוב כמה שיותר, גם התלבטויות, לא לחסוך.

כל סוגי השאלות האפשריות אצלנו בסקרים- קצת השראה

מצוין.


כעת תבין את היתרונות שהרווחת:

-סידרת לעצמך בראש את הדרוש לך.

-עכשיו אתה מבין פחות או יותר מהו סדר הגודל והיקף השאלות שאתה צריך. זהירות: רוב השאלות שתנסח בעצמך יעברו פיצול, איחוד ושינויים משמעותיים בתהליך הניסוח, כך שמומלץ לקחת טווח גדול יותר של שאלות ממה שציפית לו.

- והכי חשוב: מכון הסקרים יוכל לקבל את הניסוח שלך ובעזרתו להבין טוב יותר מה המטרה שלך, ומה אתה מחפש. זה מביא לעבודה הרבה יותר יעילה, מהירה ומדויקת, פחות אי הבנות בהמשך, ופחות התכתבויות והסברים. ככל שתנסח יותר בעצמך, כך התמונה אצל הסוקר תהיה שלימה יותר. זכור שאתה חי בתחום עיסוקך ולך הכל ברור, אבל הסוקר לעתים צריך ללמוד את התחום שלך ולהכיר בו צדדים שונים.


כאן תוכל לכתוב הכל בצורה מסודרת ולהגיש לנו ישירות, בלי פקסים, מיילים, קבצים ושאר מזיקים.

זהו.

עכשיו אפשר להיות רגועים.



משהו לא ברור בכל זאת?

צור איתנו קשר, נשמח לדבר ולהכיר.

כמה עולה להזמין סקר?

כמה עולה קבוצת מיקוד?


המאמר עזר לך? נו, תפרגן! זה לא עולה כסף.


אלו כלי העבודה שלנו