מחקרים פוליטיים
השקעה מקדימה, תמנע מבוכה עתידית!
מחקר פוליטי מכיל את כל מרכיבי מחקר השוק הצרכני- סקר שוק, ביקוש והיצע, מיפוי מתחרים, תנודות והשפעות, היתכנות ועוד. כמו כן, גם מרכיב הסקר (שהינו רק חלק מהמחקר השלם) יכול להתבצע במספר שיטות, גם בעזרת סקר איכותני כגון קבוצות מיקוד, וגם בסקר כמותי כגון סקרים אינטרנטיים.
מאגר המשיבים האיכותי הקיים במכון מסקר, ושיטות המחקר החדשניות של המכון, בשילוב היכולות הדינמיות ופורצות הדרך, משמשים ככלי חזק מאין כמוהו לבחינת תדמיתו, מעמדו, השפעותיו ויתרונותיו של מועמד פוליטי זה או אחר, המעוניין לשמור או לגייס את ציבור בוחריו מקרב ציבורים ספציפיים (מגזר חרדי, דתי, עולים, מבוגרים, בעלי מקצוע מסוים, חברי ארגון וכו') ואזורים מוגדרים.
במחקר פוליטי, נדרש להבין מספר נקודות עיקריות. למשל:
- אופן מיתוגה של הדמות הפוליטית (אישיות או מפלגה) בקרב האוכלוסייה הרלוונטית וכיצד היא נתפשת במספר קריטריונים
- נקודות חולשה וחוזקה של הדמות הפוליטית והתחקות אחר המגרעות המונעות אהדה ציבורית גדולה יותר
- הבנת מניעיו של הבוחר אל מול הדמות הפוליטית וסקירת הגורמים המשפיעים על בחירתו
- מיפוי "מתחרים" ומקבילים פוליטיים ה"מאיימים" על הדמות הפוליטית בקרב הציבור הרלוונטי
- קבלת משוב בשפה חופשית של הציבור, המביא את הקולות במקור ראשון מהשטח
במכון מסקר פיתחנו והרחבנו את מאגר המשיבים האיכותי שלנו כך שיכיל אפילו יותר משיבים מגוונים מכפי הנדרש, זאת על מנת להגיע לדיוק מקסימלי בסקרים פוליטיים, בהם חשוב הדיוק עפ"י אזורים בארץ, עד רמת השכונה הפרטנית באחת הערים הגדולות או ביישובים מרוחקים.
תמונות: dreamstime